سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمایت مالی از استارت آپ ها

 

حمایت مالی از استارت اپ ها

استارتاپ‌ها معمولاً فعالیت خود را با یک طرح، ایده یا نوآوری آغاز می‌کنند. علاوه بر برنامه ریزی و پشتکار و صرفه جویی نیاز به حمایت مالی دارند. گاهی بنیانگذاران استارت آپها برای جلوگیری از افشای اطلاعات و حفظم حقوق از جذب سرمایه گذار استقبال نمی کنند. گرچه در ابتدا با سرمایه خود یا خانواده شروع می کنند ولی جهت تجاری ساز ایده خود به سرمایه گذار نیاز دارند. با توجه به اینکه کسب و کارهای نوپا ریسک بالایی جهت سرمایه گذاری دارند گاهاً سرمایه گذاران به آنها اعتماد نمی کنند. برخی از استارت آپها به دلیل تامین نشدن نیاز مالی شکست می خورند. در کشورهای در حال توسعه ای مانند ایران حمایت از استارت آپ ها اهمیت بالایی دارد زیرا این کسب و کارها با استفاده از فناوری و بهبود بهره‌وری نقش مهمی در بهبود شرایط اقتصادی ایفا می کنند  .

شتابدهنده استارتاپ‌ها، شرکت‌هایی هستند که روی ایده‌های جدید فناورانه سرمایه‌گذاری می‌کنند. این مجموعه‌ها به صاحبان ایده‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند تعریفی صحیح و نمونه اولیه مناسبی از کالا یا خدماتی که قصد نوآوری در آن صنعت را دارند ارائه دهند.

آمریکا به عنوان مرکز مهمی برای ایده‌پردازان و کارآفرینان همچنان بهترین محل برای رشد استارتاپ‌ها است؛ به طوری که 80 درصد سرمایه‌گذاری برای توسعه کارآفرینی در این کشور انجام گرفته است. 

بریتانیا، چین و کانادا رده های بعدی را در سرمایه گذاری بر روی استارت آپها دارند.

سرمایه گذاری در استارت آپ

 دلایل حمایت نکردن سرمایه گذاران از استارت آپ ها

ریسک بالای عدم‌موفقیت

مهم‌ترین دغدغه وام‌دهنده این است که وام‌گیرنده تا بازپرداخت کامل اقساط سرپا بوده و در ضمن توانایی مالی کافی برای بازپرداخت اقساط را داشته باشد. استارت آپها به دلیل ریسک بالای عدم‌موفقیت صلاحیت دریافت وام را ندارند.

تمایل به رشد حتی به قیمت زیاندهی

بسیاری از استارت آپها به دلیل وجود رقبا سعی در پیشرفت بیشتر دارد و امکان دارد حتی مدت طولانی هیچ سودی نداشته باشند ولی به پیشرفت ایده خود بیشتر از سود دهی توجه کنند.  و این دلیل باعث می شود تا نتوانند سرمایه گذار جذب کنند.

اکوسیستم استارت‌آپی ایران اگرچه با مشکلات زیادی مواجه است، اما یکی از بهترین فضاهایکسب و کار کشور را دارد، در این اکوسیستم هر کس خلاق‌تر بوده، هر کس قبل از دیگران وارد عمل شده، هر کس پیگیری و سختکوشی داشته، هر کس اصول بازاریابی و شبکه‌سازی را بهتر آموخته و اجرا کرده، موفق می‌شود.

سرمایه‌گذار باید یک ویژگی را در کارآفرین به‌وضوح ببیند و این ویژگی عملگرا بودن است. به این معنی که حرف‌های او فقط در حد حرف نبوده، بلکه روی ایده کارشده و تبدیل به کسب‌وکار شده باشد. اگر کارآفرین در مرحله‌ای باشد که محصولش در بازار مورداستفاده قرارگرفته است، سرمایه‌گذاران با فراغ بال به حمایت از استارت آپ ها می‌پردازند. یک ایده محصول شده خیلی جلوتر از ایده در سر و یا در دفتر کار مانده است.

با حمایت از استارت آپها به پیشرفت کشور خود کمک کنیم.